16 Eylül

Ders İçeriği VII

Reklam Fotoğrafçılığının Yapım Süreçleri
  • Ürün / konu için amacın belirlenmesi
  • Kullanılacak medyaya göre tasarlanması 
  •  Müşteriye onaylatılması
  • Sanat yönetmeni, metin yazarı, müşteri temsilcisi (işveren tarafı) ile fotoğrafçı ve ekibinin toplanması. Konunun incelenmesi-tartışılması

Ekip: 
Stilist
Prodüktör
Aşçı
Özel yetenek
Dekoratör
Maketçi... 
  •  Bütçe çıkarılması-onaylanması
  •  Fotoğrafçının sorumlu olduğu işlerin hazırlığı
  •  Çekim
  •  Çekim sonrası işlemler, rötuş vb işler...



Örnek:

Yemek Kitabı / Broşürü (Yiyecek-İçecek) / Ambalaj
  • Tarifler yazılır ve sınanır, kullanılacak mecraya göre belirlenir,
  • Piştiklerinde / hazırlandıklarında neye benzeyecekleri görülür (bilinmeyen gıdalarsa),
  • Çekim için nasıl hareket edilmesi kararı verilir (pişmiş-yarı pişmiş-maket vb),
  • Prodüksiyon
  • Aksesuar seçimi-onayı-temini,
  • Pişirilecek malzeme seçimi-temini,
  • Maket varsa hazırlanması (çikolata, dondurma, su damlası vb),
  • Denemeler-onayı-üretimi...


Still Life (Ürün)
  • Dekor varsa belirlenmesi, hazırlığı,
  • Ürünlerin çekime uygun hazırlanması, temizlenmesi, teknik aksamın kurulması vb...









Stilist Kimdir, Çalıştığı Alan ve Beklentiler, Neden Gerek Duyulur?

  • Yemek stilisti, yiyecek ve içecekleri fotoğraf çekimi için tasarlayan / hazırlayan kişidir. Bunu gerçekleştirirken, sanatını ve tasarımını estetik görünüm ile birleştirir.

  • Bir başka anlatımla "gibi-gibi" yapan kişidir. Burada amaç yenilen bir yemeği hazırlamak / pişirmek değil; lezzetli, iştah kabartan bir görünüm (görsel) elde etmektir. Bunun için gibi-gibi yapılır ve yenilmesi beklenmez.

  • Yemek stilistine; yemek kitaplarında, dergilerde, ürün tanıtımında (reklam), ticari işler ve fotoğraf-film prodüksiyonları gibi alanlarda gereksinim duyulur.





Özellikleri Neler Olmalıdır? Görsel Bakış, Aşçılık Bilgisi, El Çantası... 

  • Usta bir aşçı, az çok fotoğraf tekniği konularında bilgi sahibi, plastik sanatlar ve güncel akımlardan (trend) haberdar olmalıdır.


  • Bunun dışında yemek stilisti; servis ve tabak sunumları için estetik bir bakış açısına egemen olması, renk ve kompozisyon dengesini kurmak için alternatifler üretmesini bilmelidir.


  • Yemek stilistinin hazırladığı yemekler taze ve iştah açıcı görünmeli. Her ne kadar tadı önemli olmasa da yemeğin kimyasını ve değişik pişirme tekniklerini bilmesi önemlidir. Çekimde kusursuz bir görünüm (görsel) elde etmek için yemek stilisti genelde alışılmamış yöntem ve malzemeler dener.


  • Alet çantaşında bilinen araç-gereçler dışında cımbız, kulak pamuğu, kürdan, ince makas, fırça, iğne-iplik, plastilin, çift taraflı band gibi her türlü malzeme yer alır.































Gıda Fotoğrafları (Özellikleri, Gereksinimleri, Dalları vs.)

Gıda fotoğrafları 2 çeşittir:

  • Tanıtıma yönelik (advertorial)

Tanıtıma yönelik olanda taslağa bağlı ve dikkatli hareket edilmeli. 

  • Yayına yönelik (aditorial)

Yayına yönelik de ise daha rahat ve kendi isteklerinizi uygulayabileceğiniz şeklindedir.





Stilistin İş Akışı 

  • Müşteri / ajans’ın ayrıntılı ön anlatım vermesi, taslak göstermesi.
  • Fotografçı ile birlikte iş programının hazırlaması, bütçelendirip işverene sunulması.
  • Çekim öncesi hazırlık ve yapım aşamaları.
  • Çekim (işverenin de bulunduğu).

Sergi IX

      2022 – 2023 Öğretim Yılı Öğrenci  Çalışmaları  Sergisi