16 Eylül

Ders İçeriği IV

Reklam Fotoğrafçılığı ve Dijital Teknolojiler

Günümüzde reklam fotoğrafı yoğun olarak dijital (sayısal) çekilmektedir. Bu nedenle çekim sonrası mutlaka hafif veya ağır düzeltmeler gerekmekte. Zaten analog fotoğraf da son zamanlarda dijital taranıp gerekli düzeltmeler yapılmaktaydı. Bu iş için farklı programlar / uygulamalar bulunmakta. En yaygını Adobe’den Photoshop ve Lightroom, Apple’dan Aperture, Capture One vb...

Bu programlarla hafif uygulama olarak fotoğrafın pozu, renk yoğunluğu ve tonu gibi işlemler yapıldığı gibi, fotoğrafın temizlenmesi, dekupesi, efekt eklenmesi, hatta tamamen değiştirilip yeni bir görsele dönüşmesi gibi ağır düzeltmeler de yapılır.

Bunlar tamamen kullanım amacına göre belirlenir.

Fotografçı bu programların olanak ve sonuçlarını bildiğinden çekimi de bu uygulamaları göz önünde tutarak gerçekleştirir.

Örneğin, çekim sırasında düzeltemeyeceği bir işi sonrasına bırakır veya ona göre çekimi tamamlar.

Bunun dışında bir karışıklık karşında fotoğrafların korunması için mutlaka birden fazla kopyayı farklı ortamlarda saklamak gerekir. Bilgisayar teknolojisi olmadık zamanlarda beklenmedik durumlar yaratabilir. Önlem alınmalı.
Öncesi-Sonrası I








Öncesi-Sonrası II

Öncesi-Sonrası III

Öncesi-Sonrası IV

Öncesi-Sonrası V

Öncesi-Sonrası VI

Öncesi-Sonrası VII

Öncesi-Sonrası VIII


































































Duman efekti






















Araç ve gereçler

Set

Set ve ışık I

Set ve ışık II

Yansıtıcı - Dolgu ışığı

Yansıtıcısız - Yansıtıcılı

Arkadan sert duman ışığı

Setin genel görünümü

Duman için sıcak su

Peş peşe çekimler

Fazla buhar

Yeterli buhar

Sonuç





































































































































Sergi IX

      2022 – 2023 Öğretim Yılı Öğrenci  Çalışmaları  Sergisi