Reklam Fotoğrafçılığı ve Dijital Teknolojiler
Günümüzde reklam fotoğrafı yoğun olarak dijital (sayısal) çekilmektedir. Bu nedenle çekim sonrası mutlaka hafif veya ağır düzeltmeler gerekmekte. Zaten analog fotoğraf da son zamanlarda dijital taranıp gerekli düzeltmeler yapılmaktaydı. Bu iş için farklı programlar / uygulamalar bulunmakta. En yaygını Adobe’den Photoshop ve Lightroom, Apple’dan Aperture, Capture One vb...
Günümüzde reklam fotoğrafı yoğun olarak dijital (sayısal) çekilmektedir. Bu nedenle çekim sonrası mutlaka hafif veya ağır düzeltmeler gerekmekte. Zaten analog fotoğraf da son zamanlarda dijital taranıp gerekli düzeltmeler yapılmaktaydı. Bu iş için farklı programlar / uygulamalar bulunmakta. En yaygını Adobe’den Photoshop ve Lightroom, Apple’dan Aperture, Capture One vb...
Bu programlarla hafif uygulama olarak fotoğrafın pozu, renk yoğunluğu ve tonu gibi işlemler yapıldığı gibi, fotoğrafın temizlenmesi, dekupesi, efekt eklenmesi, hatta tamamen değiştirilip yeni bir görsele dönüşmesi gibi ağır düzeltmeler de yapılır.
Bunlar tamamen kullanım amacına göre belirlenir.
Fotografçı bu programların olanak ve sonuçlarını bildiğinden çekimi de bu uygulamaları göz önünde tutarak gerçekleştirir.
Örneğin, çekim sırasında düzeltemeyeceği bir işi sonrasına bırakır veya ona göre çekimi tamamlar.
Bunun dışında bir karışıklık karşında fotoğrafların korunması için mutlaka birden fazla kopyayı farklı ortamlarda saklamak gerekir. Bilgisayar teknolojisi olmadık zamanlarda beklenmedik durumlar yaratabilir. Önlem alınmalı.
Öncesi-Sonrası I |
Öncesi-Sonrası II |
Öncesi-Sonrası III |
Öncesi-Sonrası IV |
Öncesi-Sonrası V |
Öncesi-Sonrası VI |
Öncesi-Sonrası VII |
Öncesi-Sonrası VIII |
Duman efekti |
Araç ve gereçler |
Set |
Set ve ışık I |
Set ve ışık II |
Yansıtıcı - Dolgu ışığı |
Yansıtıcısız - Yansıtıcılı |
Arkadan sert duman ışığı |
Setin genel görünümü |
Duman için sıcak su |
Peş peşe çekimler |
Fazla buhar |
Yeterli buhar |
Sonuç |