16 Eylül

Ders İçeriği III

Reklam Fotoğrafının Çekim Açıları ve Ölçekleri
Çekim Açıları
Çekim açısı, fotoğrafçının -bir konunun fotoğrafını çekerken- o konunun neresinde bulunduğunu ve konuyu ne tarafından görüntüye aldığını anlatır.

  • Göz düzeyi: Bu açıdan yapılan çekimlerde çerçevemize giren görüntüler gözümüzün görebileceği düzeydedir. Varlıkların olağan görüntüsüne bir anlam kazandırılmak istenmiyorsa, nesnel bir bakış isteniyorsa göz düzeyindeki açı kullanılır. Burada, konunun düzeyine iner oradan bakarız.

İçecekler
















Kanepeler



















Pastalar




















Göz / Masa seviyesi I
Göz / Masa seviyesi II








































  • Üst açı: Bu tür çekimlerde kamera göz düzeyinden yukarıdadır. Nesnellikten ayrılış̧, üst ve alt açıdan konunun görüntülenmesiyle başlar. Üst açı konuya estetik ve teknik  boyut katar. Estetik olarak derinlik yaratılabilir, nesnelerin görüntüsünün gerçektekinden farklı olacağı için daha görsel bir görüntü çıkartabilir. Teknik olarak olayları anlama, kavrama ve olaylar hakkında daha ayrıntılı görüş̧ belirlemek içindir.



İçecekler
Kanepeler
Pastalar



















































Üst açı I

















Üst açı II



































  • Alt açı: Göz düzeyinin altından yapılan çekim açısıdır. Bu açının kullanılması durumunda nesneler gerçek görüntülerinden daha büyük / iri görünürler.
İçecekler




















Alt açı I

Alt açı II

Alt açı III



































































Çekim Ölçekleri
Çekim ölçeği, görüntüdeki nesnelerin görüntü karesi içerisinde kapladıkları yeri, bir başka anlatımla kameraya uzaklık veya yakınlıklarını açıklar.

  • Genel çekim: Eğer bir konu uzaktan çekilmiş ise, başka bir deyiş ile fotoğraf çerçevesi içinde küçük bir alanı kaplıyor ise, bu konu çekimi için genel çekim deyimi kullanılır. Söz konusu çekim örneğin bir yemek masası ise çerçeve geniş olacaktır. 

Genel çekim I

Genel çekim II


































Genel çekim III


















Genel çekim IV



























  • Boy çekimi: Konunun alt ucundan, üst kısmını da içine alacak şekilde oluşturulan çerçevenin ismine boy çekimi denirBu çekim ölçeğinde özen gösterilmesi gereken bir nokta, konunun üst kısmının kesilmemesi, alt kısmında ve üst kısmında bir ölçü boşluk bırakılmasıdır.
Boy, tek I

Boy, tek II

Boy, toplu I

Boy, toplu II
























































Boy toplu III


























  • Yakın çekim: Eğer konuya yaklaşıp, çerçeve içine dolu dolu alınmış ise buna yakın çekim denir. Reklam çekimlerinde, ürünü anlatan, izleyiciye etkili göstermek için yakın çekim ölçeği kullanılır. Bu uzaklığının sınırı yoktur. Gerektiği kadar konuya yaklaşılır. Bu çekim ölçeğinde ürünün kendisi ön plana çıkar.

Genel plan

Yakın plan I

Yakın plan II

Yakın plan III

















Yakın plan IV


























Yakın plan V





















Yakın plan VI




















Yakın plan VII

Yakın plan VIII























Yakın plan IX

Yakın plan X

Yakın plan XI


  • Ayrıntı (detay) çekimi: Yukarıda adı geçen çekim ölçeklerinden daha yakın planda çalışılarak yapılan çekime, ayrıntı çekimi denir. Söz konusu bir yemek ise, bu durumda yemeğin tamamı görüntülenirse genel çekim, bu yemeğe ilişkin bir süsleme veya kesim görüntülenirse ayrıntı çekimine girecektir.

Ayrıntı I

Ayrıntı II

Ayrıntı III

Ayrıntı IV



















































Sergi IX

      2022 – 2023 Öğretim Yılı Öğrenci  Çalışmaları  Sergisi